מהו קידוח CFA?

 

השימוש העיקרי בקידוח Continuous Flight Auger (CFA) בענף הבנייה הוא להתקנת כלונסאות. קידוח CFA הוא טכניקה פופולרית ויעילה לבניית כלונסאות משועממות, המכונה גם כלונסאות יצוקות-במקום (ACIP) או כלונסאות CFA.

קידוח CFA כרוך בשימוש במקדחה חלולה עם טיסה מתמשכת, כלומר למקדחה יש להב ספירלי הנמשך לכל אורכו. במהלך תהליך הקידוח, המקדחה מסובבת לתוך הקרקע ובמקביל נסוגה, מה שמאפשר הוצאת אדמה או שלל מהקידוח. ברגע שמגיעים לעומק הרצוי, בטון נשאב דרך הגבעול החלול של המקדחה תוך כדי חילוץ הדרגתי מהקרקע. כאשר המקדחה נסוגה, בטון מוזרק ברציפות לתוך הקידוח, ויוצר ערימה יצוקה במקום.

השימושים העיקריים של קידוחי CFA בענף הבנייה כוללים:

1. כלונסאות יסוד: קידוחי CFA משמשים בעיקר לבניית כלונסאות בסוגים שונים של מבנים, לרבות מבנים, גשרים, כבישים מהירים ומתקנים תעשייתיים. ערימות CFA מספקות תמיכה יסודית אמינה, במיוחד באזורים עירוניים או באתרים עם מגבלות גישה או שחרור מעל הראש.

2. התקנה מהירה: קידוח CFA מציע התקנה מהירה יותר בהשוואה לשיטות הנפת כלונסאות המסורתיות, מכיוון שהוא מבטל את הצורך בכלונסאות טרומיות והלוגיסטיקה הקשורה לטיפול והובלה. תהליך הקידוח הרציף ויציקת הבטון מאפשר התקנת כלונסאות יעילה, ומפחיתה את זמן הבנייה והעלויות.

3. שיבוש קרקע מינימלי: קידוח CFA ממזער הפרעות קרקע ורטט במהלך התקנת כלונסאות, מה שהופך אותו למתאים לפרויקטים הממוקמים בסביבות צפופות או רגישות בהן יש למזער את תנועת הקרקע או התיישבות. זה הופך את קידוחי ה-CFA ליתרון במיוחד עבור פרויקטים של בנייה עירונית וחידוש מבנים קיימים.

4. רבגוניות: ניתן להשתמש בקידוח CFA במגוון רחב של תנאי קרקע, לרבות קרקעות מלוכדות, קרקעות גרגיריות ותנאי קרקע מעורבים. טכניקת הקידוח יכולה להתאים לקטרים ​​ואורכים שונים של כלונסאות, מה שמאפשר גמישות בתכנון ובבנייה.

5. כלונסאות באיכות גבוהה: כלונסאות CFA מפגינות בדרך כלל איכות ועקביות גבוהה בשל הנחת בטון מתמשכת במהלך הקידוח. זה מביא לכלונסאות דחוסות היטב וללא חללים עם שלמות מבנית מעולה ויכולת נשיאת עומס, מה שמבטיח את היציבות והביצועים לטווח ארוך של הבסיס.

בסך הכל, קידוח CFA הוא שיטה רב-תכליתית ויעילה המשמשת בתעשיית הבנייה בעיקר להתקנת כלונסאות. יכולתו לספק תמיכת יסוד מהירה ואיכותית עם שיבושי קרקע מינימליים הופכת אותו לבחירה מועדפת עבור מגוון רחב של פרויקטי בנייה.